طرز تهیه ته چین مرغ و بادمجان

ته چین مرغ با بادمجان

مواد لازم:

گوشت مرغ پخته و تکه شده ( دو عدد ران کامل مرغ)

تخم مرغ یک عدد

ماست دو تا سه قاشق غذا خوری

ادویه نمک، فلفل، زردچوبه ،زعفران، هل ساییده

روغن ۳ قاشق غذاخوری

بادمجان سرخ شده

پیاز یک عدد

سیر دو حبه

 

برای درست کردن این ته چین خوشمزه ابتدا باید مرغ را با سیر و پیاز، نمک، فلفل و زردچوبه آبپزکرده و بعد از پخت آن، مرغ را به تکه های کوچک تقسیم و مقداری سرخ کنید. بسته به ذائقه خود میتوانید از سینه یا ران کامل مرغ استفاده کنید پیشنهاد می شود  برای درست کردن این غذای خوشمزه از مرغ تازه استفاده کنید ما در کمترین زمان ممکن مرغ تازه با کیفیت را درب منزل شما تحویل می دهیم.

ران کامل مرغ

سپس بادمجان ها را اسلایسی برش زده و سرخ کنید دقت کنید که بادمجان ها باید کاملا سرخ شوند تا در نهایت بافت ته چین شما نرم نباشد.

در یک کاسه مواد تهدیگ ته چین خود را آماده کنید برای اینکار ابتدا یک تخم مرغ کامل را در ظرف بریزید سپس به آن چند قاشق ماست مقداری زعفران آب کرده مقداری هل ساییده و روغن اضافه کنید و آنرا هم بزنید تا کاملا یکدست شود سپس دو تا سه کفگیر برنج را به مواد اضافه کرده و هم بزنید. اگر دوست دارید ته چین شما ترد باشد بهتر است از ماستی که کمی ترش شده استفاده کنید.

در قابلمه روغن بریزید و بعد از داغ شدن آن مواد تهدیگ مخلوط شده را ریخته و با قاشق فشار دهید سپس مقداری از برنج سفید را روی مواد تهدیگ بریزید و بعد از آن تکه های مرغ را قرار دهید در مرحله بعد بادمجان های سرخ شده را قرار داده و در نهایت بقیه برنج را روی آن اضافه کنید و حدودا ۴۰ دقیقه صبر کنید تا ته چین شما آماده شود .

مژگان مهرزادی