طرز تهیه توپک های مرغ سوخاری ( پاپ کورن مرغ) در ایر فرایر

در این رسپی تصمیم داریم طرز تهیه پاپ کورن خوشمزه ولی متفاوت را با هم بررسی کنیم . این بار میخواهیم پاپ کورنی خوشمزه با مرغ درست کنیم .این غذا در عین حال خوشمزگی بسیار ترد و کرانچی است و میان وعده بسیار سالم و خوشمزه ای برای بچه هاست. این پاپ کورن را می توانید سرخ کنید یا در ایر فرایر قرار دهید.

مدت زمان آماده سازی : ۱۵ دقیقه

مدت زمان لازم برای پخت: ۲۰ دقیقه

کل مدت زمان مورد نیاز : ۳۵ دقیقه

مقدار مواد اعلام شده مناسب برای ۸ نفر است

دو تا سه عدد سینه مرغ را نگینی خرد کنید

دو عدد تخم مرغ بزرگ

¼ پیمانه شیر

۱ پیمانه آرد چند منظوره

۴ و نیم پیمانه کورن فلکس ساده ( غلات صبحانه) در صورت تمایل می توانید از چیپس سیب زمینی به جای کورن فلکس استفاده کنید یا پودر سوخاری پانکو.

نصف قاشق چایخوری نمک و نصف قاشق چایخوری فلفل

نصف قاشق چایخوری پودر سیر

¼ قاشق چایخوری پاپریکا

 

طرز تهیه پاپ کورن مرغ:

  1. تکه های مرغ را در یک ظرف درب دار یا کیسه زیپ کیپ بریزید و آرد را به آن اضافه کنید، آرد و تکه های مرغ را مخلوط کنید تا کاملا تمام تکه های مرغ به آرد آغشته شود و ظرف را کنار بگذارید.

      ۲.تخم مرغ ها ، شیر ، نمک و فلفل و پودر سیر و پاپریکا به ظرف اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند و ظرف را کنار بگذارید.

  1. در یک کاسه دیگر کورن فلکس های خرد شده را مخلوط کنید.

      ۴.هر تکه از مرغ های خرد شده که به آرد آغشته شده اند را در مخلوط تخم مرغ قرار دهید و سپس در ظرف کورن فلکس های خرد شده بغلتانید تا تمام قسمت های تکه های مرغ به کورن فلکس های خرد شده آغشته شود.

تکه های مرغ را به سه روش می توانید بپزید پختن در فر، سرخ کردن یا استفاده از ایر فرایر

برای پختن در آون:

ابتدا فر را تا دمای ۲۰۰ درجه گرم کنید سپس تکه های مرغ را روی کاغذ روغنی قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه بپزد تکه های مرغ را پشت و رو کنید و سپس  اجازه دهید تا به مدت ۷-۸ دقیقه دیگر بپزند.

برای سرخ کردن:

مقداری روغن در ظرف مناسب بریزید و اجازه دهید تا روغن به خوبی داغ شود. سپس تکه های مرغ را در روغن داغ انداخته و اجازه دهید ۳ تا ۴ دقیقه بپزند تا کاملا داخل توپک های مرغ پخته شود. سپس آن ها را روغن خارج کرده و روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود.

با استفاده از ایر فرایر:

در سبد ایر فرایر کمی روغن اسپری کنین سپس تکه های مرغ را در سبد قرار دهید طوری که تکه های مرغ روی هم قرار نگیرند. سپس مجددا روی تکه های مرغ روغن اسپری کنید و اجازه دهید تا به مدت ۳-۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه در ایرفرایر بپزند. در ایر فرایر را باز کنید و تکه های مرغ را پشت و رو کنید و مجددا روی مرغ ها روغن اسپری کنید درجه ایر فرایر را تا ۲۰۰ درجه بالا ببرید و اجازه دهید ۲-۳ دقیقه دیگر بپزند و کاملا سوخاری و پخته شوند.

توپک های مرغ سوخاری را داغ همراه با سس باربیکیو، سس کچاپ، خردل یا هر سس دلخواه دیگر سرو کنید.

این غذا خیلی راحت و به سرعت آماده می شود. می توانید تکه های مرغ را در آرد بزنید کورن فلکس و تخم مرغ زده و تا ۲۴ ساعت در یخچال نگه دارید.

اگر خواستین توپک های مرغ را دوباره گرم کنید می توانید آن ها را در سبد ایر فرایر قرار دهید به گونه ای که روی هم قرار نگیرند و اجازه دهید  به مدت ۲  تا ۳ دقیقه بپزند تا گرم و ترد شوند. یا اینکه فر را تا دمای ۱۶۰ درجه گرم کنید و اجازه دهید تا چند دقیقه در این دما مجددا گرم و کریسپی شوند. استفاده از مایکروویو برای گرم کردن مجدد پیشنهاد نمی شود چون در این صورت تکه های مرغ تردی خود را از دست می دهند.

طرز تهیه مرغ سوخاری با ایر فرایر

در صورتی که تمایل به نگه داری توپک ها در فریزر داشتید ابتدا اجازه دهید تا کاملا خنک شوند سپس آنها را در ظرف درب دار مناسب یا کیسه های زیپ کیپ قرار دهید. و زمانی که خواستید مجدد استفاده کنید آنها را روی کاغذ روغنی در فر قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت ۱۵ دقیقه در دمای ۲۲۰درجه در فر گرم شوند.

Nutrition Calories: 265kcal | Carbohydrates: 25g | Protein: 28g | Fat: 4g | Saturated Fat: 1g | Cholesterol: 119mg | Sodium: 267mg | Potassium: 490mg | Sugar: 1g | Vitamin A: 425IU | Vitamin C: 4.7mg | Calcium: 24mg | Iron: 5.9mg

مژگان مهرزادی